ספר התהילים מסתיים בפרק:
א הללו-יה:
הללו-אל בקודשו; הללוהו, ברקיע עוזו.
ב הללוהו בגבורותיו; הללוהו, כרוב גודלו.
ג הללוהו, בתקע שופר; הללוהו, בנבל וכינור.
ד הללוהו, בתוף ומחול; הללוהו, במינים ועוגב.
ה הללוהו בצלצלי-שמע; הללוהו, בצלצלי תרועה.
ו כול הנשמה, תהלל יה: הללו-יה.
"אָשִׁירָה וַאֲזַמֵּרָה, עוּרָה כְבוֹדִי, עוּרָה הַנֵּבֶל וְכִנּוֹר, אָעִירָה שָּׁחַר" (תהילים נז ט) נשמת דוד המלך כולה אומרת שירה, דוד "יֹדֵעַ נַגֵּן" (יודע = מחובר) הוא מחובר ומקושר לניגון, דוד המלך כל כולו שירה לה'.
שירת התהלים היא שירה שיצאה מעומק הלב, הייתה מתנשאת ועולה מעלה לגבהים רוחניים, ומעלה כלפי מעלה גם את דוד המלך וגם את כל עם ישראל כולו. ולעתיד לבוא דוד המלך – משיח בן דוד יבשר את גאולת עם ישראל ואת גאולת העולם, ויקשר את העולם אל בורא העולם לעד ולנצח נצחים בקשר סופי, בקשר של ניגון עמוק ועילאי, וזה יקרה באמצעות "שופר" כנבואת ישעיהו: וְהָיָה בַּיּוֹם הַהוּא יִתָּקַע בְּשׁוֹפָר גָּדוֹל וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר וְהַנִּדָּחִים בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם וְהִשְׁתַּחֲווּ לַיהוָה בְּהַר הַקֹּדֶשׁ בִּירוּשָׁלָ͏ִם. (ישעיהו כז יג)
את המזמור הלוא הוא מלשון זמר, שדוד המלך היה מנגן ושר לה', הלווים היו מנגנים בבית המקדש באמצעות כלי השיר העתיקים ביותר נבל כינור ו"שופר".
הניגון יכול להתאפיין במאפיינים חוליים (חול- ולא קודש) ככל ניגון בעולם, חכמת המוזיקה הכוללת את תאוריית המוזיקה היא חלק מתחום המוזיקולוגיה, הכולל בתוכו גם מחקר היסטורי, אנתרופולוגי, ופסיכולוגי של המוזיקה, ומסועפת לענפים רבים שאינם קודש, מלבד אמרתו של הגר"א שעולם המוזיקה קרוב מאוד ואך מתחת לעולם התורה בעולמות העליונים, אין בו קדושה מצד עצמה.
אך דוד המלך שהיה "יודע נגן" היינו שהיה מחבר והופך את המוזיקה לקודש בעצמה, עד שספר התהילים שאותו ניגן לה' הפך אחד מכתבי הקודש, המלבי"ם מתייחס לספר תהילים בהקדמה לפירושו בשם "קודש הקודשים", כמו כן רבים מגדולי ישראל דיברו על ספר תהילים כעל משהו אחר, שמימי.
יש שכתבו "כנור בגימטריא = עור (כנור = 276, עור = 276), ע"י שיריו ותשבחותיו ומנגינותיו היה דוד המלך מדבק את נפשו, והופך את העור (הגשמי) לאור (רוחני), ומתקן מה שאדם הראשון הפך בחטאו את כותנות האור לכותנות עור, גם רז בגימטריה ( 207 ) שזה סוד האור ( 207 ) הגנוז והנסתר.
ושימו לדב לדבר מענין, שנאמר על "כינור דוד" בתהילים אומר דוד המלך: "חֲצוֹת לַיְלָה אָקוּם לְהוֹדוֹת לָךְ" במסכת ברכות (ג : ובזוהר חז"ל אומרים "כינור היה תלוי לדוד למעלה ממיטתו של דוד כנגד חלונו, וכיון שהגיע חצות לילה, רוח צפונית מנשבת בו והיה מנגן מאליו. מיד היה דוד קם ומתגבר בשירות ותשבחות, והוא עומד ועוסק בתורה עד שעולה עמוד השחר. כיון שעלה עמוד השחר והיו חכמי ישראל שומעים את קולו, היו חכמי ישראל נכנסים אצלו ועומדים גם הם לעסוק בתורה" המשמעות העמוקה של הדברים, היא הרבה מעבר לכך שהכינור היה שעון מעורר, או שהיה נס ופלא שהייתה נושבת רוח למיתרי השופר ומעירה אותו בדיוק באותה שעה ובאותה עת, אלא שהמטרה של הכינור של דוד לא הייתה, ניגוני חול גשמיים אלא המטרה הייתה "חצות לילה אקום להודות לך על משפטי צדקך" וללמוד את תורת ה' עם כל חכמי ישראל, וניתן להוסיף רעיון מספרי יפה על פי הדברים האלה.
הללוהו, בתקע שופר; הללוהו, בנבל וכינור.
נקדים ונאמר, המצווה היחידה בתורה באמצעות כלי נשיפה או כלי ניגון היא מצוות תקיעת שופר, מה שהופך את השופר לכלי שניתן לקיים בו מצוות עשה דאורייתא, מה שאין כן בשאר הכלים, כך שמעצם מהותו "הללוהו בתקע שופר" גדול יותר מ"הללוהו בנבל וכינור", השופר הוא מלשון שיפור המעשים, ומורה על נגינה טהורה ונקייה יותר, רוחנית יותר, כינור דוד היה זקוק ל"יודע נגן" בכדי לחבר אותו לתורה אבל בשופר, הוא תשמיש מצווה מעצם מהותו, הניגון מתחבר מעצם מהות החפץ לרוחניות ושיפור מעשים.
כינור עולה בגימטריה במספר 286 ושופר כידוע וכמו שהוזכר כמה פעמים במאמרים אחרים עולה במספר 586, ניתן לומר שאם נכפיל ( הרוחניות היא כפל של גשמיות הניגון ומהות החיבור הרוחני מורה על מהות כפולה ) את שירת הכינור נקבל את המספר 572 שהוא מספר שלא מדויק למילה שופר, ( חסרות 14 ספרות ) דהיינו חסר את המרכיב הרוחני שקיים בשופר, ללא המהות של דוד היודע נגן, אכן לא נקבל שום מספר שעולה למדרגת שופר, חסרות לנו 14 ספרות בדיוק, כך שאם נוסיף את הרוחניות של "כינור דוד" דהיינו כדוד שהפך את הכינור לכינור רוחני, "דוד" זה בדיוק 14 ספרות, כך נקבל את המספר הכפול, "כינור דוד" דהיינו כינור שהוא רוחני, הוא "שופר".
תוך כדי כתיבת הדברים וחידושם נכנס אלינו הרב דוד אקשטיין שתרם את הוצאת הספר החשוב על הלכות תקיעת שופר "קול תרועה" השופר בהלכה ובאגדה – בלגיה-ישראל, שנהנה לשמוע את החידוש היפה הזה, שנתן לי את הספר מתנה, ויהי לפלא מרגש.
בשופרות מהדרין יודאיקה, אנו מגייסים את הידע התיאורטי שלנו בחוכמת המוזיקה, ואת הכישורים עם הערך המוסף, שחנן אותנו השי"ת לטובת מצוות תקיעת שופר.
המומחים של "שופרות מהדרין יודאיקה" מעבר לכישרון מוזיקלי מולד, ויכולת שמיעה אבסולוטית, המאפשרת ניגון משמיעה המייסד של שופרות מהדרין מנגן מגיל 4 בפסנתר, חלק מהמומחים של שופרות מהדרין יודאיקה אף בעלי דיפלומה ותואר במוזיקה Yamaha piano diploma, כך שכשמגיע אדמו"ר ומבקש "קול דממה דקה" משופר, ומאידך הוא רוצה שופר עם תיבת תהודה ענקית, יש לנו את היכולת והידע לתמרן ולהנדס לו שופר בדיוק לפי בקשתו, למרות האבסורד ההנדסי, (לרוב שופר ענק יפיק קול עמוק ובס בגלל עומק תיבת התהודה).
ערש חינוכם של צוות שופרות מהדרין יודאיקה, גם הם על מנעד קשת רוחבית, ממוסדות חב"ד בארץ הקודש בעל המקום קרוי על שם בעל התניא רבי שניאור זלמן מלאדי, ועד הישיבות הקדושות ישיבות ברכת אפרים–יקירי ירושלים–קול תורה–חברון
כך שהשילוב בין עולם התורה והחסידות, לעולם המעשה, והאומנות, הופך לשילוב מנצח.
אנו עושים את המאמצים ומדייקים לכל אחד את הקול שהוא מבקש לשמוע מהשופר, אנו מאמינים שהשופר מחזיר אנשים לצור מחצבתם תרתי משמע גם רוחנית ( שופר – שפרו מעשיכם ) וגם לקול הילדות שלנו כששמענו את השופר, והקול המיוחד הזה, שלא השתנה מחזיר אותנו למקורות, גורם לנו להתעוררות ומחזיר אותנו לימי התום והטוהר בזמנים בילדותנו, כך שחשוב לדייק אותו.
דוגמא שחוזרת אצלנו הרבה, מגיעים אלינו קהילות מנוסח תימן ומבקשים קול בס כי קול דק לא רק שלא מעיר את ליבם אלא אף גורם להם לתחושת אי נעימות קלה, ובקול הבס הם מרגישים את "האם יתקע שופר בעיר ועם לא יחרדו" במצבים מסוימים נתקלנו בשופר חורק וצורם אוזניים שהמתפללים רק התרכזו בקולו הצורמני ולא בכוונות תקיעות השופר.
בשופרות מהדרין באמצעות ניסיון רב שנים, כלים חדשניים, אנו זוכים לעשות לאיש ואיש כרצונו, ולהביא את הקול המדויק לשביעות רצון המבקש בהתאמה אישית, ההתאמה האישית מתבצעת ב 2 פרמטרים שונים, בצליל המבוקש כמו שאמרנו, וגם בהתאמה של הפיה לשפתי התוקע, ההתאמה האישית בשיטה נדירה וייחודית שפיתחנו עם השנים, אנו יודעים להתאים למספר פרמטרים את השופר לתוקע, למבנה גופו, לסגנון התקיעה שלו, וכמובן לשפתיו, במידת הצורך אנו אף מבצעים עבודות התאמה ( של כיוון פיה, פתיחת פיה, ליטוש, שיוף ועוד.) על השופר עצמו, מדובר על שירות יחיד מסוגו בעולם, שלא ניתן בשום מקום, והבשורה הלא פחות חשובה היא שלאחר מכן מעבר להדרכה במקום לתקיעות שופר בצורה נכונה, וטיפים רבים, בעל פה ובכתב, למומחיות בתקיעת שופר, מקבל התוקע מעטפת מלאה של סט ספרי הדרכה מעשית והלכתית – חינם!
השילוב של השכלה תורנית גבוהה בישיבות הקדושות בשילוב מקצועיות וגיוס כל הידע מחוכמות העולם, עם ניסיון רב השנים מביא תוצאה מושלמת ובשורה לבעלי התקיעה בארץ ובעולם.
דוד המלך אומר בתהילים ”מִי הָאִישׁ הֶחָפֵץ חַיִּים אֹהֵב יָמִים לִרְאוֹת טוֹב. נְצֹר לְשׁוֹנְךָ מֵרָע וּשְׂפָתֶיךָ מִדַּבֵּר מִרְמָה. סוּר מֵרָע וַעֲשֵׂה טוֹב בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ” (פס' תהילים לד' י"ג-ט"ו) צפו ב"אמן הניגון בשופר" מספר 1 בעולם עמית סופר, בבחירת שופר הפלא של שופרות מהדרין יודאיקה, מנגן אצלנו את השיר המוכר על "שופר", "נצור לשונך מרע" וכן את "אדון הסליחות".
אם זה נראה לכם קל קחו שופר ותנסו לנגן בו 3 צלילים בלבד, רבים מכם שינסו להפיק צליל משופר, ייכשלו לחלוטין, וגם המנוסים ביותר עלולים 'לזייף'.
אז איך בכל זאת עמית מפיק מנעד שלם של צלילים מהשופר, הוא מגלה לנו את הסוד ; "התנאי הבסיסי הוא שתהיה לשופר פייה גדולה בקוטר. ברגע שיש לי פייה נוחה ומתאימה, אני יכול בעזרת משחק של אוויר ושפתיים להפיק שלושה צלילים בסיסיים, שמהם אני יכול להתחיל לבנות את המנגינה. מה שמאפשר לי לקבל ספקטרום רחב של צלילים, הוא המשחק של יד שמאל (אפקט הטרומבון), שמשנה את הטון. אני קורא לזה קסם".
את השירות המיוחד הזה מקבלים לא רק אומנים גדולים כמו גדולי האומנים והמוזיקיאים בארץ ובעולם שיודעים לבחור שוב ושוב בשופרות מהדרין יודאיקה, אלא כל בעל תוקע, וכל דורש שרוצה גם לקנות שופר פשוט לביתו, או ילד שרוצה להתחנך למומחיות וללמוד את חכמת אומנות תקיעת השופר, כולם שווים לטובה.
צפו ב"אמן הניגון בשופר" מספר 1 בעולם עמית סופר, בבחירת שופר הפלא של שופרות מהדרין יודאיקה, מנגן אצלנו את השיר המוכר "נצור לשונך מרע" וכן את "אדון הסליחות", באמצעות "שופר".
שיפוץ, תיקון ושדרוג שופרות ישנים, כולל ליטוש, שיפור איכות הצליל, ושירות משלוחים מהיר לכל הארץ! סגור
שופרות מהדרין יודאיקה
מצוינות והידור נפגשים
שלום וברכה! מחפשים שופר מושלם או תשמישי קדושה איכותיים?
אנחנו כאן בשבילכם! מוזמנים לשאול כל שאלה, לקבל ייעוץ אישי ולמצוא את המוצר שמתאים בדיוק בשבילכם. כתבו לנו כאן ונשמח לעזור!