חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Blowing the shofar, congregation kol shofar, easy play shofar, engraved shofar, fazer o shofar caseiro, mina kol shofar, os 4 toques do shofar, proprly blowing shofar, shofar chest shofar horn, shofar jumbo israel, synagogue marin county, tekiah, tekiah gedolah, tipo de chifres que existem para tocar, Type of shofar, what is a shofar used for,שופרות בתל אביב, שופרות באיזור המרכז, שופרות בבני ברק, שופרות בירושלים, שופרות בביתר עילית, שופרות במודיעין עילית, שופרות בפתח תקווה, שופרות בגבעת שמואל, שופרות ברמת גן, שופרות ישראל, Shofarot Israel , kol shofar

שתף את הפוסט

הגמרא במסכת ראש השנה (כו, ב) דנה במחלוקת סביב השופר בו יש לתקוע בראש השנה וביום הכיפורים. מסקנת הבבלי היא שבראש השנה יש להשתמש בשופר כפוף, כדי לסמל את הכפיפות וההכנעה הנדרשת בתפילה. הרעיון המרכזי הוא שאדם צריך לכפוף את עצמו ולהכניע את ליבו בתפילה, ובכך להתקרב לבורא מתוך ענווה ויראה.

לעומת זאת, לפי הירושלמי (ראש השנה ג, ה), אין כלל סברה של כפיפות בראש השנה. גם רבי יהודה, שמצריך שופר כפוף בראש השנה, טוען שהסיבה לכך אינה סמלית אלא טכנית – השופר הכפוף היה פשוט יותר נפוץ וקל להשגה.

בהקשר זה, ניתן להבין את מנהג יהודי תימן, שבחלק מהקהילות נהגו לתקוע בשופר של אנטילופה קודו. לפי הירושלמי, מכיוון שהשימוש בשופר כפוף בראש השנה הוא עניין טכני בלבד, הרי שבקהילות תימן, בהן שופר של קודו היה יותר מצוי ונפוץ, התקיעה בו הייתה בחירה נכונה ומתאימה. הדבר עולה בקנה אחד עם דברי הרמב”ם, שהשופר נועד לעורר את הלב: “עורו ישנים משנתכם ונרדמים הקיצו מתרדמתכם”. לפיכך, שופר הקודו, שהיה השופר הנפוץ והמתאים ביותר לעורר את הלב בקהילות אלו, נחשב כשר וראוי.

אולם, נשאלת השאלה כיצד להתייחס לדבריו המפורשים של הרמב”ם עצמו, שפסק כי קרן הכבשים הכפוף הוא לעיכובא. כלשונו: “מצות עשה של תורה לשמוע תרועת השופר בראש השנה, שנאמר ‘יום תרועה יהיה לכם’. ושופר שתוקעין בו בין בראש השנה בין ביובל הוא קרן הכבשים הכפוף. וכל השופרות פסולין חוץ מקרן הכבש. ואף על פי שלא נתפרש בתורה תרועה בשופר בראש השנה, הרי הוא אומר ביובל ‘והעברת שופר’ וכו’ תעבירו שופר. ומפי השמועה למדו מה תרועת יובל בשופר אף תרועת ראש השנה בשופר”.

על פי הרמב”ם, קרן הכבשים הכפוף הוא השופר המחויב והבלעדי לתקיעה בראש השנה, ולא ניתן להסתמך על שופרות אחרים לצורך זה.

יהדות תימן, שידועה בדבקותה לדברי הרמב”ם, התמודדה עם סוגיית השופר באופן מעניין במיוחד. על פי הרמב”ם, השופר המחויב לתקיעה בראש השנה הוא קרן הכבשים הכפוף, כאשר כל השופרות האחרים פסולים. אך למרות זאת, בעניין זה, נהגו חלק מקהילות תימן שלא כדברי הרמב”ם.

הרב קורח הסביר לי שהסיבה לכך נעוצה במהות התקיעה בשופר – לעורר את הלבבות ולהביא את האדם לתשובה.
שופרות הקודו, שהיו נפוצים יותר בקהילות אלו, השיגו את המטרה המהותית של המצווה – יצירת קול מעורר ומרגש. לשיטתן, מהות המצווה היא קול השופר ולא סוג הקרן עצמה. מסיבה זו, פסקו קהילות אלו כשולחן ערוך ולא כרמב”ם, העומד כדעת יחיד בנושא זה.

הדגש היה על הכוח והיכולת של קול השופר לעורר את הלבבות לתשובה, ולכן בחרו להשתמש בשופר שהיה זמין ומעורר יותר בקהילותיהן, גם אם הוא לא היה השופר המסורתי של קרן הכבשים.

ב”שופרות מהדרין יודאיקה” אנו שמחים להציג שופרות איל מהודרים ביותר, בעלי עיצוב כפוף, המהווים רמז לכפיפת הלב הנדרשת בתפילה. בנוסף, אנו מציעים עיצובים ייחודיים כגון דגם “שבורי לב” ודגם “גלים”, בהשראת הפסוק “כל משבריך וגליך עלי עברו”. עיצובים אלו מבטאים את הרעיון כי הירידה והמצר שבהם נמצא האדם, מובילים לעלייה ולמרחב, בדיוק כמו שמתחילים את התקיעה בחלק הצר של השופר ומסיימים בחלק הרחב.

בסופו של דבר, כל מה שיכול להביא את האדם לכדי תשובה עמוקה ונכונה הוא מבורך.
עיצובים ייחודיים אלו, המשלבים בין מסורת והשראה עמוקה מדברי הגמרא בבבלי, נועדו להעצים את החיבור הרוחני של כל מי שתוקע בהם בראש השנה.

אנו מזמינים אתכם להתרשם מהמגוון הרחב של השופרות המהודרים ועבודות האומנות הייחודיות שלנו בחנות האונליין.

בקרו בחנות שלנו כדי לבחור את השופר המושלם עבורכם ולהתחבר לעומק המשמעות הרוחנית של ראש השנה.

 

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן